وکیل ملکی، الزام به تنظیم سند، تصرف عدوانی

بهترین وکیل ملکی و تصرف عداونی در گروه وکلای آریا دادیار

وکیل ملکی، الزام به تنظیم سند، تصرف عدوانی

بهترین وکیل ملکی و تصرف عداونی در گروه وکلای آریا دادیار

جریان شکلی نقل و انتقال اموال

پنجشنبه, ۱۲ آبان ۱۴۰۱، ۰۴:۴۷ ب.ظ

جریان شکلی نقل و انتقال اموال در چند دهه گذشته دسته دگرگونی های فراوانی شده، دگرگونی هایی که در هر زمان از تحولات اجتماعی – اقتصادی آن دوران دور نیفتاده است. اما آنچه در حال حاضر، عمدا جریان شکلی انتقال مالکیت را تشکیل می دهد، عبارت است از تنظیم قراردادی عادی و غیررسمی در بنگاه های معاملات ملکی که پیرو آن و معمولا پس از انجام بخشی از تعهدات، با حضور طرفین معامله در دفترخانه های اسناد رسمی، تبدیل به انتقال رسمی می گردد و رهاورد آن تقویت جنبه اثباتی انتقال مالکیت خواهد بود.

توجه به این نکته ضروری است که دشواری های موجود در مسیر انتقال رسمی اموال، موجب شده انتقال اموال غیرمنقول و به طور کلی انتقال اموال دارای ارزش زیاد اقتصادی، ابتدائا از طریق سند عادی محقق گردد. به خصوص در این سال ها، اغلب قریب به اتفاق این معاملات در بنگاه های معاملات ملکی ترتیب یافته و از طریق قراردادهای نمونه موجود در این بنگاه ها منعقد می شود، که این نقطه عطفی در انتقال اموال غیرمنقول است؛ به طوری که اگر به درستی تدبیر شود، می تواند نقش به سزایی در سامان بخشی روابط معاملاتی و جلوگیری از نزاعهای احتمالی داشته باشد و به عکس دقت کمتر و ابهامات بیشتر در این قولنامه ها، مانند بزنگاهی است که میتواند منشأ تولید نزاع و دعوا در این خصوص گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۱۲
مرتضی اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی