وکیل ملکی، الزام به تنظیم سند، تصرف عدوانی

بهترین وکیل ملکی و تصرف عداونی در گروه وکلای آریا دادیار

وکیل ملکی، الزام به تنظیم سند، تصرف عدوانی

بهترین وکیل ملکی و تصرف عداونی در گروه وکلای آریا دادیار

خیانت در امانت به چه صورت است

شنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۰۷ ب.ظ

زندگی امروزی و تبادلات روزمره افراد با یکدیگر درگیری هایی را به دنبال خواهد داشت که بارزترین آن بحث خیانت در امانت می باشد که با توجه به تعریف مصادیق آن در مواد ۶۷۳ و ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی آمده است که یکی از موارد آن بحث چک  و نحوه استرداد آن می باشد  . و اینکه قانونگذار به بحث ارزش اقتصادی  موضوع جرم در بازار و عدم قابلیت تقدیم آن با پول ندارد.ولی در ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی نوشته هایی از قبیل سفته چک نام برده است.

در بحث چک عنوان امانی بودن باید اثبات شود چرا که چک خاصیت تجاری دارد  اصل بر تجاری بودن است مگر اینکه بر اساس دلایلی که وجود دارد بتوانیم امانی بودن خیانت درامانت بودن را اثبات نماید ولی به طور کلی وجود چک ، اصل بر وصول و اجرای قانونی می باشد و دارنده چک می تواند در چهارچوب قانون مبادرت  به وصول نماید مگر  در شرایط خاصی مانند در اختیار کسی گذاشتن و قرار بر استرداد آن بوده باشد آن هم با داشتن قرارداد و امارات که مبین این موضوع باشد.

در خصوص اتهام آقای د فرزند ت دایر بر خیانت در امانت این وب سایت  نسبت به چک شماره ……مورخ..... به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال  با توجه به اینکه در چک وجه حامل نوشته شده وبه عبارت چک حامل حاکی ازپرداخت وجه چک به دارنده می باشد لیکن در امانت می بایست مسترد گردد و صدور چک حامل با   امانی بودن در تضاد می باشد.  و نظریه کارشناسی نیز حاکی از نوشتن متن یک چک به دارنده آن می باشد در حالی که امانت میگوید مسترد گردد و صدور چک حامل با امانی بودند و تضاد می باشد و نظریه کارشناسی نیز حاکی از نوشتن متن چک توسط صادرکنندگان به صورت بدون تاریخ می باشد با این وجود بزه خیانت درامانت متصور نیست و رای بر برائت متهم صادر می گردد  کاری برایت صادر میشود.

منبع : https://ariadadyar.com/%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AA

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۸
مرتضی اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی