وکیل ملکی، الزام به تنظیم سند، تصرف عدوانی

بهترین وکیل ملکی و تصرف عداونی در گروه وکلای آریا دادیار

وکیل ملکی، الزام به تنظیم سند، تصرف عدوانی

بهترین وکیل ملکی و تصرف عداونی در گروه وکلای آریا دادیار

دفتر وکالت

شنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۰۶ ب.ظ

دفتر حقوقی کاری مستقل از کار ها و مشاغل دیگر است، این دفتر تشکلی از وکلاست و اینگونه در این دفتر آنها همه از ابزار های قانونی یکسانی استفاده می کنند اما این روش استفاده از این ابزارهاست  که آن ها را یکدیگر متمایز می کند.

اهداف وکیل در دفتر حقوقی

مهمترین اهداف وکیل در دفتر حقوقی تمرکز بر روی باز پس گیری حق و حقوق موکلین است. وکیل حقوقی نباید نظیر یک کاسب مقصود خود را حق  الوکاله قرار دهد. درست است که شغل هر صنفی منبع در آمد آن است اما کیفیت کار اینگونه باعث ساخت تجربه  ی عالی و اخذ هزینه ی عالی می باشد.

وظیفه دفتر حقوقی

وظیفه  ی حقیقی: دفاع کردن از حقوق وزارت متبوع در مقابل اشخاص حقوقی و حقیقی در تمامی ماخذها قانونی ذیصلاح است. وکیل و دفتر حقوقی مجری و حامی عدالت  اند.

اینگونه وکیل و دفتر حقوقی به عنوان طرف دعوا محسوب نمی شوند به علت اینکه وکلا نقش بسیار مهمی را در اجرا کردن عدالت ایفا می کنند. از آنجایی که در این جهان اصدار دستور شایسته برای هر نوع دعاوی مستلزم یک دستگاه است تا حکم دادگاه و نتایجی موردنظر عرضه شود.

وظیفه دیگر که یک  وکیل در دفتر حقوقی بر عهده دارد فن بیان برای دفاع از دعوا می باشد. از قسمت  های حرفه ی نمایندگی می  توان به فن بیان عقیده کرد زیرا وکیلی که در دفتر حقوقی کار می کند بایست نهایت تبحر و مهارت لازم را در زمینه ی حقوقی از جمله فن بیان بالا داشته باشد. به همین ادله ها برای احداث دفتر حقوقی نیاز به یک وکیل با پروانه نمایندگی دادگستری است.

وکیلی که در دفتر حقوقی کار می کند برای به عهده گیری اجرا کار اداری یا معاملات مستلزم داشتن سند نمایندگی است. هر فردی می تواند برای رفع و حل دعاوی خود به دفتر حقوقی مراجعه کند و یک وکیل دادگستری را از بین آنها انتخاب و برگزیند و توسط نمایندگی نامه ای پرونده حقوقی خود را به وی بسپارد.

وکیل دادگستری و دفتر حقوقی نظیر سازمان قضایی و دادگستری، مرجعی برای مظلومان اند.

احداث دفتر حقوقی: برای احداث دفتر حقوقی نیاز به پیشنهاد شورای مشورتی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تایید و موافقت رئیس مرکز آمار و تکنولوژی دادهها قوه قضاییه است.

مدیر دفتر حقوقی: فردی را که پروانه دفتر نمایندگی به نام وی صادر می شود می گویند. وی بایست به فرم تمام وقت در دفتر نمایندگی حضور داشته باشد.

تشکیلات دفتر حقوقی: دفتر حقوقی متشکل از یک کارشناس تکنولوژی دادهها و دو کارمند دفتری است.

زمانی که بالای خدمات دفتر حقوقی افزایش یابد، دفتر حقوقی از طرف اداره کل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وظیفه دارد منابع انسانی خود را افزایش دهد.

فرق دفتر حقوقی و دفتر نمایندگی

طبق آئین نامه مرتبط به تشکیل دفاتر حقوقی و نحوه ی اداره دفاتر حقوقی، دفتر حقوقی شخصیتی است حقوقی توسط دو یا چند وکیل دادگستری تحت هر عنوانی به منظور اجرا کار مشاوره، نمایندگی، تنظیم قراردادها و .. کار حقوقی که طبق مقررات قانونی و آئین  نامه ها ثبت و اداره می شود.

این نکته اینگونه حائز اهمیت است که دفاتر حقوقی توسط وکلای دادگستری واجد شروط طبق آئین نامه   ی مربوطه احداث و ثبت می شود.

اما دفتر نمایندگی

وکیل فردی است که کارهای موکل را به عهده می گیرد، اینگونه اگر نمایندگی با سندی عادی یا سندی رسمی و یا غیر رسمی داده شود برای اجرا کار اداری و یا اجرا معاملات مورد استفاده است.

نمایندگی تنظیمی در دفتر اسناد رسمی به شیوه  ایست که نمی توان از طرف شخص حقیقی و شخص حقوقی مستقیما به دادسراهای دادسرا مراجعه کرد و نمایندگی کرد اما می توان در نمایندگی رسمی حق برگزیدن وکیل دادگستری را گنجاند.

وکیل دادگستری فردی است که توانایی پروانه  ی نمایندگی بوده و در یکی از کانون های وکلای دادگستری از طرف اشخاص حقوقی و حقیقی، دولتی یا غیر دولتی، به دفاع از حق و حقوقی موکل و اینگونه به جواب به ادعا ها و ادله ها آن در دادسراها و دادگاه ها ومی  پردازد.

ویژگی دفتر حقوقی نسبت به دفتر نمایندگی

دفتر حقوقی اگر به نحو صحیح و طبق آئین  نامه کانون دادگستری احداث شود از تعداد زیادی وکیل تشکیل می شود که هرکدام در یک زمینه مشغول به فعالیت هستند و مهارت دارند.

مزیت آن، این است که به نفع موکل می باشد زیرا در هر زمینه چند وکیل متخصص به ایشان مشاوره می دهند و بهترین راهکارها را برای ایشان انتخاب نمایند. در وقت اخذ نمایندگی از موکل، موکل آغاز با دفتر حقوقی قرارداد منعقد می کند سپس نمایندگی به دو نفر از وکلا سپرده می شود.

دفاتر حقوقی طبق جذب شدن وکلای جوان که مهارت و تبحر در زمینه های گوناگون را داشته باشند می شود و طبق می شود وکلا کارهای جمعی و گروهی اجرا دهند تا نتایجی عالی حاصل گردد.

مسئله دیگر در دفاتر حقوقی این است که در آن موکل حق انتخاب وکیلی قابل اطمینان با رزومه  ی عالی از بین سایر وکلا دارد.

دفاتر حقوقی موفق اینگونه دفاتری هستند که تعدادی ثابت وکلا داشته باشند و اکثر روی کیفیت کار تمرکز کنند نه تعداد کارکنان آن مجموعه، در دفاتر حقوقی به علت وجود مشاوران و وکلا، مشاوره ها عالی و با کیفیت بهتری عرضه می گردد و مشاوران با هم  فکری هم دیگر به کمک موکل می پردازند. دفتر حقوقی مکانی مناسب برای محک زدن تبحر و رقابت سایر وکلای جوان با یکدیگر است.

جمع بندی

دفتر حقوقی از تعدادی وکیل، مشاور، کارشناس تکنولوژی دادهها و کارمند حقوقی و مدیر دفتر حقوقی تشکیل می شود. مدیر حقوقی بایست به فرم تمام وقت در دفتر حاضر باشد و لازم است پروانه نمایندگی دفتر به نام وی صادر شود. در دفتر حقوقی تمامی وکلا ابزاری یکسان جهت استفاده دارند اما روش هر یک در استفاده از این ابزار قانونی متفاوت است.

در دفتر حقوقی اهداف و تمرکز هر یک از کارکنان بایست دفاع از حق و حقوق موکل باشد نه صرفا هزینه  ی حق الوکاله زیرا کیفیت کاری بالاتر است که روی به نحو احسنت اجرا شدن متمرکزیافته باشد.

تمامی وکلا و مشاوران دفاتر حقوقی وظیفه  ی اجرای عدالت و دفاع از حق اشخاص را بر عهده دارند. اینگونه به سبب گسترده تر بودن دفاتر حقوقی اشخاص حق انتخاب از بین چند وکیل را دارند و پس از منعقد شدن قرار داد دو  وکیل کارهای وی را بر عهده می گیرند. فضای دفاتر حقوقی مستلزم روحیه ی کار تیمی است و اینگونه مکانی برای محک زدن استعداد و تقویت نمایندگی است.

فرق دفاتر حقوقی و دفتر نمایندگی می تواند در این باشد که دفاتر حقوقی متشکل از چند وکیل و چند مشاور و به فرم جمعی است و دفاتر نمایندگی متشکل از یک وکیل و به فرم انفرادیست.

دفاتر حقوقی و دفاتر نمایندگی هر دو مزیت های منحصر به شخص خود را دارد و در کل بایست به این توجه داشت فرقی نمی کند دفاتر حقوقی باشد یا دفاتر نمایندگی، هر دو مستلزم کیفیت عالی کار، روحیه ی حق طلب، جسارت، فن بیان بالا، کیفیت کار عالی، احترام به سایرین از جمله قاضی پرونده و موکل، شنونده ی عالی بودن، درک شخص و توضیح به موکل به فرم شفاف، اشراف به سوال ها حقوقی و تبحر در زمینه ی تخصصی خود است

در دفاتر نمایندگی اکثر وکلایی با سابقه ی نمایندگی زیاد و در دفاتر حقوقی از هر نوع وکیل چه کارکشته و پیشینه  دار و چه جوان و تازه کار وجود دارد. ما در این مقاله به توضیح دفتر حقوقی ، تشکیلات دفتر حقوقی و وظیفه آن و اینگونه فرق دفاتر حقوقی و دفاتر نمایندگی پرداخته ایم باشد که شما عزیزان با آگاهی کامل برای پرونده و موضوعات خود به ماخذها درست و مناسبی بروید و وکیلی کار بلد اختیار کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۲
مرتضی اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی